Náboženství
Judaismus - Poznámka ke Genesis
 
Allan Bennett

POZNÁMKA KE GENESIS

Poznámka ke Genesis byla poprvé publikována v časopisu The Equinox, ročník 1, číslo 2, v den Podzimní Rovnodennosti roku 1909.
 

PŘESTOŽE je toto dílko na světě již 81 let, jsouc publikováno roku 1909 v prvním ročníku časopisu The Equinox, který Aleister Crowley vydával v Anglii až do roku 1914, zůstává stále významným počinem na poli kabbaly. Časopis obsahoval širokou kolekci veršů, her, krátkých příběhů a rozmanitý okultní materiál. Jednotlivá čísla vycházela každých šest měsíců na jarní a podzimní rovnodennost (proto The Equinox). Zde poprvé se Bennettova studie uveřejnila. Kabbalistický rozbor prvního verše Genesis má být chápán především jako Alchymistova zpráva o Stvoření Člověka, o metodě tohoto dosahování, o stádiích Procesu Sebezplozování – a teprve až pak jako pouhá historická zpráva, poselství předávané po věky tradicí.

Text byl ponechán bez zásahů do struktury, nakolik jen to bylo při překladu možné. Rozrostla se však řada poznámek k této Poznámce, jež si vydavatel dovolil k originálu připojit v dobré víře, že pomůže čtenáři zachytit nitky souvislostí a veden snahou poskytnout informace o některých pramenech, které zůstávaly doposud nevyužité. Tyto doplňky jsou označeny iniciálkou M.1

Vydavatel
 
 
PŘEDMLUVA

NÁSLEDUJÍCÍ esej je jednou z nejpodivuhodnějších studií o hebrejské kabbale, které jsou mi známy.

Jejím ctihodným autorem byl adept obeznámený s mnoha systémy symbolismu a tedy schopný je sám v sobě sladit právě tak, jak je to nyní možné pro všechny, nahlédnou-li do Knihy 777.2

V roce 1899 byl tento muž velice potěšen, že mne mohl přijmout za svého žáka, a zatímco jsem žil v jeho domě, studoval jsem pod jeho vedením denně svatou Kabbalu. Po jeho odchodu – ať už se raduje ze Zasloužené Odměny, nebo koná Dílo Bratrstva v jiných zemích nebo na jiných planetách, na tom nezáleží kde – odkázal mi překrásnou Zahradu podobnou té, jež byla na Zemi jen zřídkakdy spatřena.

Bylo mojí uctivou synovskou povinností uspořádat a komentovat toto mysteriósní poznání, dlouho střežené v mém srdci, svlažované jak mými slzami, tak i krví, a ozařováno oním velebným Paprskem, který se multiplikuje do nevýslovné Sféry.

V této Zahradě nebylo květiny, která by byla hezčí než toto vybrané pojednání; omlouvám se svým čtenářům, že jsem ji utrhl a nakřížil v jejich srdcích.

Tato studie by se měla studovat ve spojení s Knihou 777 a Sefer Sefiroth, magickým slovníkem o čistém čísle, který začal psát autor tohoto eseje, byť mnou dokončen a nyní má být publikován, jakmile bude připraven rukopis.

Čtenáři, který je úplně obeznámen se sublimními výpočty Kabbaly, nebude činit potíže pochopit tento Esej; naopak, přinese mu zisk studiem logických metod, které jsou v něm použity. Jsou opravdu tak jemné a důvtipné, že ihned sublimují v Intuitivní. Tato studie je dozajista Královské Magistérium, snadnými a jistými prostředky povznáší vědomí z Ruachu do Nešamahu.3

Aleister Crowley
 
 
POZNÁMKA KE GENESIS

Z POJEDNÁNÍ NAPSANÉHO
V.H. FRA. I.A. 5 = 6
 
 

A\ A\ Publikace v Třídě C
uvolněno Řádem:

D.D.S. 7°=4°
O.S.V. 6° = 5°
N.S.F. 5°=6°
Praemonstrator
Imperator
Cancellarius

 
Část I.

V prvním verši první kapitoly první z pěti knih Svatého Zákona je psáno: BRAŠITh BaRA ALoHIM ATh HaŠaMaIM VaATh HaAReTz, nebo v aramejském přepisu:

5rah taw 2ymvh ta 2yhla arb tyvarb

Tohle je Sedm Slov, které tvoří Počátky nebo Hlavy Jediného Zákona; a zamýšlím ukázat tím, použijeme-li na text Klíče Kabbaly, že v něm není jen povrchní význam.

Na Počátku stvořil Bůh Esenci Nebes a Esenci Země.
 
 

Na Počátku
Moudrostí
V Hlavě
5
\
–  Stvořil
/
 /  Bůh
–  Elohim
 \  Svatí Bohové
\
–  Esenci
/
–  Nebes a Esenci4 –  Země

Jsou v nich také uloženy Božské, Magické a Pozemské Formule Cesty Nepochopitelné Nicoty Ain Sof k Dokonalosti Stvoření, vyjádřené Deseti Hlasy nebo Emanacemi Boha Nesmírného – Požehnán buď On! – dokonce i Svatým Sefirothem.

A metoda, kterou budu používat, ať je Jedinou Absolutní a nebloudící Vědou: Vědou o Čísle: což znamená, že jediné je Mystérium Intelektu Člověka, jehož prostřednictvím vystupuje k Trůnu Neproměnlivého a Neomylného Božství.

Jak je psáno, „Ó, jaké Neproměnlivé Intelektuální Vládce má Svět!“ (Zoroaster).

Avšak než přistoupím ke kabbalistickému6 výpočtu a analýze textu, bude nutná jistá předmluva na úrodných polích této Vědy. Evoluce Čísel je Evolucí Světů, neboť tak je to psáno v Clavicula Salomonis, „Čísla jsou Ideje; a Ideje jsou Mocnosti, a Mocnosti jsou Svatí Elohim Života“. To, co je za a mimo všechna čísla a všechno myšlení (dokonce i Ain Sof se svými Mocnými Závoji visící nazpět z Ketheru je za a mimo všechnu Manifestaci) je číslo 0. Jeho symbolem je samotný Emblém Nekonečného Prostoru a Nekonečného Času.7

Vynásob ho nějakým aktivním a manifestovaným číslem; a ono číslo se ztrácí – noří se do Oceánu Věčnosti. Tak je tomu takés Ain Sof. Z Něj se odvíjejí všechny Věci: k Němu se všechny vrátí, až bude Věk Brahmána pryč a dokonán, a den Mír-Budiž-s-Námi Thothem vyhlášen, Velikým Bohem, a Hmotné Universum se ponoří do Nekonečna.

Prvním číslem je tedy JEDNA; emblém Otce Všehomíra; Nemanifestovaný Duch mimo všechnu Manifestaci: První Duch. Vynásob ho nějakým jiným číslem – neboť Multiplikace Čísel je Plozením, jako existuje i Multiplikace Lidí a Bohů – a hle! výsledkem je replika vzatého čísla. Tak je Jednička Otcem Všehomíra, Všezploditelem – plodí a vytváří vše.

Dalším krokem je rozdělení do DVOU. Tak se projevila Veliká Dvojitá Síla Přírody. To, co je nahoře, je jako to, co je dole. A tak shledáváme, že prosté rozdělení na dvě je rozmnožovací metodou améby, nejjednodušší, nejnižší a nejabsolutnější formy fyzického života který známe.

Dvojitá Síla Přírody je Velikou Matkou Světů.8

Opět, abych si pomohl analogií z Hmotného Světa, beru v úvahu Lunu, naši Matku. Spatříte v ní Typického Představitele Dvou Sil. Světlo a Temnota, Příliv a Odliv, Odtok a Přítok – to jsou její manifestované Síly v Přírodě – kde také váže podle své vůle Veliké Vody.

Tedy podle atributu Jecirahu9 se ukazuje; že druhé číslo, Beth (tj. Dům), Příbytek, Meškání Svatého, je ekvivalentem pro sféru Kokabu a jeho pánů. A symbolickou zbraní S je Kaduceus, jehož Dvojčatní Hadi zase zjevují Dualistickou Sílu. (Poznámka. – Wodan, skandinávský Merkur, byl Vše-Otcem, jak se o tom píše v Rituálu o Cestě Ducha Prvotního Ohně v. „Neboť všechny věci učinil Otec Všech Věcí jako dokonalé, a přenesl je až na Druhého Ducha, kterého všechny Lidské Rasy nazývají Prvním“.) Hle, pak v těchto dvou velikých Číslech 1 a 2 jsou Otec a Matka Světů a Čísel.

Teď, spojí-li se a manifestují jako JEDNO, plodí Číslo 3; jak je psáno: „Proto Duch Otce pravil, aby Všechny Věci byly rozděleny do Třech, Jeho Vůle10 souhlasila s tím, aby Všechny Věci byly rozděleny. Proto Duch Otce řekl do Třech, ovládaje Všechny Věci Duchem. A to se projevilo v Triádě, Působivost a Moudrost a Vševědoucí Pravda“. Tak tedy povstává forma Triády.11 Takhle je tedy formulována kreativní Trojice, která totiž esenciálně předchází Manifestaci.

Tento Mystický Syn Věčných Rodičů, maje pro sebe číslo 3, je obrazně zpodobován ve všech posvátných spisech právě tímto číslem. Tak je psáno o manifestaci Syna Božího na Zemi, „Šilo12 přijde“ (iniciálkou tohoto Mystéria-Jména je v = 300). A v řečtině je psáno: „Na počátku bylo Slovo“, atd., které jest logoV (l = 30). Avšak nejlepší ze všech Příkladů lze nalézt ve Svatém Tetragramu hwhy. Proto můžeme považovat toto posvátné jméno za typické pro Otce i Matku, a také rozděleného na hw a hy.13 Teď jestliže doprostřed tohoto rozděleného Jména vrhneme trojitý oheň Svatého písmene v = 300, dostaneme jméno Inkarnovaného Božství na Zemi, hwvhy. Ale 1 + 2 + 3 = 6, která je číslem w, třetího písmene Svatého Jména: Mikroprosopus a Syn Boží.

Proto jsme se nyní ocitli u Velikého Mystéria Tetraktysu,16 a abychom se dostali dále, musíme se uchýlit k Dvojčeti-Sestře Vědě o Číslu – které opravdu je jen Číslo učiněné Tělem: Geometrie, aneb Absolutní Symbolismus. Zrovna tak, jak bylo řečeno svatým Pythagorem: „Bůh postupuje geometricky“.

Podívejme se na Dílo Jeho Prstů!

Jediný Nepochopitelný Syn
Jediný Nepochopitelný OtecJediná Nepochopitelná Matka

Obr. 1. – Neprojevená Trojice

 


Jediný Věčný Syn
Jediný Věčný OtecJediná Věčná Matka

Obr. 2. – Projevená Trojice

V obou těchto Symbolech reprezentuje vše-zahrnující kruh základní ideu Čísla 0: Nekonečno: Parabrahmán: Ain Sof. V tom prvním je ukázána Mystická Trojice před Projevením; téměř neomezená, nespoutaná a bez hranic, bez účinku kvůli své rozsáhlosti a rozptýlenosti. Na druhém obrázku vidíme jejich koncentraci: umístění do ohniska: produkují svojí společnou činností číslo manifestace – 4. Ve světech – Ašiah: v Tarotu, Princezna – trůn Ducha: v Tetragramu, poslední He, a v symbolické řeči – Dcera: v Životním Cyklu (Zrození, Život, Smrt, Znovuzrození), onen čtvrtý stupeň; v Klíčích Univerzální Knihy, Císařovna, Korh Kosmou, Panna Světa, Venuše, Afrodité: Centrum v Trigonis Centri – ať už jakýmkoliv z myriády jmen ji nazveme, vždy tentýž Duch, vždy totéž Číslo a forma! A toto číslo je tu formulováno Koncentrací Tří v Jediném. 3 + 1 = 4. Tak na obr. 2 vidíme šest jistých Cest; a v šesti dnech Bůh stvořil Nebe a Zemi. A celkový součet jejich čísel dává Dokonalé Číslo, zrovna tak i v Dekádě Sefirot. (1 + 2 + 3 + 4 = 10.)

A tak nás může naše Věda poučit, že Dveře17 patřící T, d, jsou Bránou k Zasvěcení: ta planeta, jejíž symbol sám v sobě pojímá 10 Sefirot; Vstup do Svatostánku našeho Otce C.R.C., Hrobky Osiridovy; dále Boha Zjevitele přicházejícího nadto Ústřední Cestou s středem Trojúhelníku Světla. A Závora, která střeží tyto Dveře, je Čtyřmi Branami Universa. A Klíčem je Ankh, Nesmrtelný Život – Růže a Kříž Života; a symbol Venuše T.

Tím, že se vytvoří Cesty, jimiž se soustředily Síly těchto Tří (viz Druhý symbol) do čtvrté, docházíme k tomu, že čteme 1 + 4 = 5, 2 + 4 = 6, 3 + 4 = 7. A takto je zjeven Druhý Trojúhelník Hexagramu Stvoření.19
 
 
 

Obr. 3. – Třetí symbol

Dále, tento Zrcadlící se Trojúhelník poukazuje na evoluci Čtyř Světů a jejich Splynutí: neboť
1 + 2 + 3 + 4 = 10 = y = Aziluth
1 + 2 + 3 + 4 + 5 = 15 = hy = Briah
1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 = 21 = why = Jecirah
1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 720 = 28 = 2 + 8 = 10 = Ašiah

Číslo 28, úplná numerace, představuje proto Malkuth,21 Desátou Sefiru: Ašiah manifestovaný – dokončené Dílo Stvoření: zde Bůh Sedmého dne spočinul. A 28 je 7 × 4, Sedm hvězd zářících čtyřmi Světy.

Jedna věc je vskutku významná. Vezměme Prvotní Trojici a převeďme tato Čísla na Barvy. Tak obdržíme a, Otce, Zlatý Paprsek Svítajícího Slunce Stvoření; m, Matku, Modrý Paprsek Velikých Prvotních Vod; v, Syna, Červený Paprsek: Ruach Elohim,25 symbol Červeného Ohně Božího, který se vznášel (verš 2.) nad Tváří Vod: nebo podobně Červená Svatozáře, která osvěcuje Nebesa při Úsvitu, kdy Zlaté Slunce iluminuje Vody nad Firmamentem. Tak tedy táto Červená Svatozáře je IGNIS DEI: který jest také AGNUS DEI, nebo Beránek Boží, který zahlazuje (doslova vypaluje) Hříchy Světa. Jak stojí psáno v Rituálu Mše: Kněz přichází k Oltáři z Jihu a modlí se: „O Agnus Dei! qui tollis – qui tollis Peccata Mundi – Dona Nobis Pacem!“ A tento Oheň, tento Beránek Boží, je Aries (Skopec), Symbol Svítajícího Roku: jehož barvou je opět Červený Oheň a který je vrcholem Ohnivé Trojnosti v Zodiaku. Tak také ve Stupni Neofyta v Rádu Zlatého Úsvitu nosí Hierofant róbu barvy šarlatového plamene jako symbol Úsvitu.

POZNÁMKA. – Lze namítnout proti tomuto prohlášení o barvách, že y, Otec, je Oheň; že h, Matka, je Voda; že w, Syn, je Vzduch a Žlutá namísto Červené. I to je pravda, ale vztahuje se to k vládě Elementálních Království, které jsou v Astrálních Světech, a jejichž monády jsou na sestupném oblouku Života, zatímco Člověk je na vzestupném; tato škála je tedy obrácená. Neboť výsostnou obětí byl Člověk Tělem Učiněn a Jeho Mučivým Putováním se stalo, že to je Oslavený Syn, který je větší než Jeho Otec. V alchymii zase nacházíme sestupný oblouk, neboť objevujeme, že červený prášek vržený na Vodu Kovů produkuje Zlaté Slunce. Je to významné, ale nemá to zmást. Křesťané strašně zamotali svoji Trojici tím, že učinili Syna druhým namísto třetím Principem; zatímco Duch Svatý pro ně jednou symbolizuje Matku, a podruhé Syna.

Takže při Zvěstování a při Křtu Krista se S.S. objevuje jako Holubice, emblém T a Matky: zatímco S.S., který sestupuje při Svatodušních Svátcích na Apoštoly, byl ve skutečnosti Duchem Krista, a proto symbolizován v (viz Pojednání o Mikrokosmu v MSS. R.R. et A.C.).

V teosofické nomenklatuře bylo to druhé AMU anas nebo Jehošuah: třetí Princip.

Ze stejného důvodu jsem nakreslil trojúhelník s 3 nahoře 132namísto 312.
 
 

 

ČÁST II.

BYLO to nutné, abych rozvedl jaksi do šíře toto Mystérium Počátku Čísel, nebol bez tohoto vysvětlení by zůstalo mnohé z významu verše nutně skryto.

Nyní se zamysleme nad tímto Nejmystičtějším Veršem!

První věc, která nás napadne je ta, že obsahuje Sedm Slov: Druhá, že těch písmen je dvacetosm. To z něj dělá dokonalý symbol v jeho úplnosti coby Třetího Symbolu v číselné evoluci.

Předtím, než přistoupíme k detailní analýze a budeme sledovat Proces Stvoření v Čase (tj. počínaje prvním písmenem a tak dále), dovolte mi vyložit několik obecných faktů. Prvně co se týče počtu písmen v každém slově, která se mění v čísla postavená takto: 4. 3. 5. 2. 5. 3. 6. (Podle hebrejského způsobu čtení).

Uprostřed je 2, v Tarotu Ústřední Vůle: a toto slovo o dvaceti písmenech je ta. Na obou stranách jeho je pár číslic 35–53, navzájem se vyvažující: jakoby symbolika velikého svítajícího života Matek – h a H, oživená SYNEM (3) coby Viceregentem Svého Otce.

Tyto vyvážené číslice dávají dohromady 16, jejímž Klíčem je 7; úplný součet písmen ve třetím symbolu. Potom dostaneme na obou koncích 4 a 6 = 10,26 dokonalost Sefiroty, jakoby vyhlašovala, že tento verš zrcadlí od začátku až ke konci Hlasy z Ketheru dokonce až k Malkuthu: a 6 – 4 = 2, opět Ústřední Vůle, b, Thoth, v Srdci Universa (jako ve středu verše). Pak si všimněme této dokonalé rovnováhy verše a pamatujme si toto Mystérium – že Rovnováha je síla.

Nyní se podívejme na samotná písmena. Spočítáme-li je, shledáme, že dvě ústřední jsou am,Nebeská Matka; právě tak počet písmen měl ve svém středu dvojí symbol. Pak tedy jejich součet je 41, Gematrií vyvodíme lya = Síla: Moc: Energie: lawag, Božský Majestát: a blxa = Plodnost, všechno jsou to symboly atributů Dvojité Polární Síly a Matky. Kromě toho, 4 + 1 = 5 = h, ještě jednou Nebeská Matka – ve svém geometrickém symbolu Pentagram – Hvězda Nepřemožené Vůle. Přidejme další dvě písmena na obou stranách a dostaneme tamy, nebo skrytý Tetragrammaton. OMPN

A lze ta také číst 2y, Veliké Moře, ta, Alfa a Omega (resp. ATh = Esence). Přidejme další dvě, takže dostaneme šest ústředních písmen; a čteme htamyh,což znamená 2yh, naběhlý, rozprostraněný, prodloužený, nebo rozšířený; a odtud Ty (tj. Bůh, Ateh, Vše) v rozprostranění. Avšak přesmykem těchto šesti písmen se získá tma hyh = „Pravda Byla“ jakoby potvrzující slavnostně přítomnost při Stvoření Nebeské Pravdy.

Nyní vezměme první a poslední písmeno verše a „vrhněme do jejich středu Oheň Slunce“ – tj., w (6), „Pečeť Stvoření“ – a máme 5wb, Vejce. Vidíme zde celé universum uzavřené do Kosmického Vejce Indů a egyptskou mytologii: a Formulaci Sféry Universa (nebo Magického Zrcadla v Člověku). Téměř Vejce Černé Labutě Času, Kala Hamsa,27 Trojjediný AMU , nebo Slovo Moci nebo Seba, Ptáka Života, jehož vůli bylo slyšet v Noci Času.

Úplná číselná hodnota verše je fntd = 4459, jehož Klíčem je 22, počet Cest z a k t; a Klíčem 22 je 4, Tetraktys a Práh Dveří Universa.

Nyní pokročme k tomu, co jsem označil za Časový Proces, první Slovo Zákona pak je tyvarb.A tak v hebrejských Svatých Písmech se první Slovo Knihy pokládá za její titul. Takže Genesis rabíni nazývají „Brašeth“, nebo „Na Počátku“, pročež nemůžeme pohlížet na toto Slovo jako na první – ačkoliv se to tu dále naznačuje – ale jako na pečeť a titul a Klíč celé knihy. Zapamatujeme-li si to, pokročme, abychom ho analyzovali. Jeho písmen je šest, Pečeť Stvoření, a jejich úplná číselná hodnota je 2911. 2911 = 13 = Smrt, Proměňovatel29 – odlišná formulace Tří v Jednom, spojují se ještě jednou, aby zplodili 4.

Tak tedy Beth především znamená Dům nebo Příbytek, a v Tarotu je to S Mág – Vox Dei – a Thoth, Písař. Slučme tyto dvě ideje a dostaneme b.

„Tohle je Magická Historie.“

r znamená Hlava nebo Počátek Času a Věcí; a Tarotem je to Sláva, Život; Světlo, Slunce. Čteme tedy: „O Svítám Života a Světla.“ a je obrysem Svastiky, symbolicky Alef, Vůl, jakoby zjevoval strašlivou sílu Duchovních „Vířivých Pohybů“ na Hmotné Úrovni, jako strašlivou a destruktivní Moc. Naznačuje se to také Bláznivým Mužem, jako Materiální tarotový emblém toho, co je ve svém příslušném a vyšším projevu Duchovní Éter. Proto čteme: „Započaty jsou Vířivé Pohyby.“ v naznačuje to mocné v plameni, jehož je to také hieroglyf. Je to také Ruach Elohim spočívající na Tváři Vod. Tak čteme: „Založen je Prvotní Oheň.“ y je Ruka,30 symbolizující Moc v Činu, a jeho tarotovým Klíčem je Poustevník a Hlas Světla, Prorok Bohů. Tedy: „Vyhlášena je Říše Bohů Světla.“ t je poslední písmeno abecedy, finis, Omega, Universum, Saturn, nejzevnější Planeta, a je to také ajrt, ThROA,31 Branka Universa; a kabbalou devíti Komnat je to d, Cesta Branou Zasvěcení. Odtud: „Na Prahu Universa.“

Takto se čte Celé Slovo:
 

b Tohle je Magická Historie
r O Svítání Života a Světla.
a Započaty jsou Vířivé Pohyby;
v Založen je Prvotní Oheň;
y Vyhlášena je Říše Bohů Světla
t Na Prahu Nekonečných Světů!

Nyní to srovnej se Zvláštním Úvodem (G\ D\ MSS. Z3):
 

b Na konci NOCI
Na Hranicích SVĚTLA
Stál Thoth před Nenarozenými Času.
Pak bylo ustaveno Universum.
r Pak z něj vyšli Bohové,
Aeony Nezrozených Na Oné Straně.
a Poté Vibroval Hlas.32
v Poté bylo vyhlášeno Jméno.33
t Na Prahu Vchodu,
Mezi Universem a Nekonečnem,
y Ve Znamení Vstupujícího: Stál Thoth
Jak byly před Ním provolávány Aeony.

Pozice posledních dvou písmen Slova byly relativně pozměněny, a to tak, aby význam byl vylíčen ladněji.

Přistoupíme k prvnímu slovu textu zbaveného takto názvu s tím, že budeme brát Brašeth spíše jako Titul, než jako první Slovo. To druhé zastupuje arb, které má tři Písmena symbolizující tímto Neprojevenou Trojici. Tato písmena nyní dokládají dále příkladem Trojnost, neboť jsou to iniciály tří hebrejských slov, která jsou jejími Jmény Osob, a to:
 

3b Ben, Syn.
xwr Ruach, Duch (zde Matka).
ba Ab, Otec.

Všimněme si, že tím prvním pro Lidstvo je zde zase Syn a Otec tím posledním. Tato tři písmena pak symbolizují tři v Jediném Neprojeveném. Kromě toho je v nich Všemohoucnost Života. Proto 2 + 2 + 1 = 5, Symbol Moci, Nebeské Matky, a h je také A, Beránek Boží a Úsvit Života Roku.

Pročež v nich leží utajena a skryta nejen samotná Božská Bílá Nádhera Tří Nebeských (awh, vwdqw, 1wrb), ale dokonce i ona Blýskající se Sláva, která se účastní Rudosti, a která vychází z Nezrozeného Věku, jenž je za Ketherem. Jak stojí psáno ve starém indickém Písmu, „Na Počátku Touha, TANHA, povstala v Tom: co bylo Prvotním Zárodkem Ducha“. V árijské mytologii byla tedy Tanha, Touha, Bohem Lásky, Kama, jehož symbolickým odstínem byla Růžová: totiž růžová barva červánků Úsvitu na Makrokosmickém Nebi:34 Herold Vycházejícího Slunce Světů, když Veliká Noc Brahmova byla pryč a dokonána.

Dalším slovem je Veliké Jméno Nesmírného Boha: 2yhla. Meditujme o jeho Mystériu! Spatříme v něm pět písmen: v jeho středu je Veliké Písmeno h, Nebeská Matka. Ještě jednou pět; a jeho první a poslední písmena jsou zase znovu 2a, 47, Matka, a 5, Mateřská Esence. A její součet je 86, toho Klíč je 14, a její Klíč je 5. Řekněme tedy, že ono veliké jméno je 5 ve své symbolické formě. 5 v Srdci své Moci: Počátek a Konec její jsou 5; a 5 je to ve své Posvátné Esenci!

Jako jsme uprostřed Písmen Verše viděli slova 2yh hta, „Ty v Rozprostranění“, tak se také opravdu čte Jméno Elohim la, „Božství“, 2yh, v Rozprostranění.35

A součet Elohim je 86, jež se Gematrií čte hap, což znamená „rozprostírající se, prodloužený“.

Napišme písmena tohoto Jména do jakéhokoliv Invokačního Pentagramu; a jako Zapuzovací Pentagram pak budeme číst 3.1415 (kabbalou devíti Komnat), což je vzorec poměru průměru k obvodu kruhu.366

Takže v tomto postřehujeme Skrytou Moc Tří, kteří jsou rozprostřeni jako Mocná Sféra k Hranicím Prostoru!

Dalším slovem je ta, které – jak jsme viděli – je Ústředním slovem: a jeho významem je Alfa a Omega – Od Počátku ke Konci: Esence: a její Klíč je 5.37

Pět je zase písmen slova 2ymvh,38 které dále následuje; a v tomto slově 2ymv, Nebesa, spatřujeme v,39 Ruach Elohim, spočívající na Tváři Vod, 2ym (Maim), právě tak se to potom vykládá ve verši 2.

taw, shledáváme, že spojka ww činí klíčovým číslem Esence Země 11 namísto 5: symbolizuje, jak Svět měl upadnout do Království Obalů, a jak měl být vykoupen Synem Člověka.40

A konečně slovo 5rah, Ha Aretz, Země, se skládá ze čtyř písmen, která ukazují její Elementární konstituci, a jeho Klíčem je 17 – také Naděje – Naděje na Zemi jako je Naděje na Nebesích. A posledním písmenem tohoto verše je c, (písmeno Naděje), kabbalou devíti Komnat pak to číslo, které samotné obsahuje všechny vlastnosti Proteovských Látek: ať už jej vynásobíte jakkoliv, Klíč jeho Čísel je vždy 9.

Vhodný symbol pro neustále se měnící látku, která je vždy ve své Esenci Jedno – jediná a osamělá!

Takže při prvním objevení se čísla Hmoty uzavírá se první verš Brašethu: formuluje sám v sobě Počátek a Konec Velikého Stvoření.

„Nebeská Znamení Svým Prstem jsi nakreslil: Ale žádný je neumí přečíst, ledaže by se učil ve Tvé Škole.“

 
 
1  V souhlase s ideou přidávání poznámek k poznámkám naleznete Zariatnatmikovy poznámky s iniciálkou Z. –Z.

2  LIBER 777 And Other Qabalistic Writings (Including Gematria And Sepher Sephiroth) Of Aleister Crowley. Samuel Weiser, Inc. York Beach, Maine 1989. 777 samotná obsahuje přehled symbolismů hlavních světových náboženství stejně jako systém souvislostí Hermetického Řádu Zlatý Úsvit, uspořádaných do podoby stručných tabulek. Krátce řečeno, je to kompletní magický a filosofický slovník – klíč ke všem náboženstvím a praktickému okultismu. –M.

3  Sédir podává ve své Kabbale k těmto pojmům následující vysvětlení: „V kabbale Dílo Stvoření – Maase Berešit – popisuje Sefer Jecirah; Dílo nebo Dějiny Vozu (narážka na trůnní vůz Boží u proroka Ezechiele) – Maase Mercaba – zase Zohar a zabývá se podstatou Boha, praidejemi a intelektuálními mohutnostmi, „nebeskou rodinou“. Život, Mercaba – „vůz“ obsahuje tři světy čili funkční principy:
1. Nešamah, nitro – Duch obsahuje inteligence čili entelechei, jež jsou Bohu tak blízké, že oddělené působení, nebo-li zvláštní existence jako stvoření, jest oním Božským téměř zrušeno, takže tyto bytosti jsou s to v Bohu úplně zaniknout.
2. Ruach, zprostředkující a spojující princip, hierarchie neviditelných bytostí, tzv. „průlivů cítící Duše“.
3. Nefeš je to, co je přivedeno k vnějšímu vyjádření, čili to, co je projevené. Je to tělo Stvořeného, v němž jeho oddělené působení dosahuje nejvyššího stupně.“
Každé stvoření má podíl na těchto třech principech. Nehledě na zprostředkující Ruach, je to Nešamah, jež jej spojuje s jeho původem, s jeho příčinnou, kde již existovalo jako Idea. Nefeš však stvořenému umožňuje jeho oddělenou existenci. –M.

ta = Paní a Poslední – Alfa a Omega – Alef a Tau.
„Blázen a Universum (0. a XXI.). Společně tyto dvě karty tvoří slovo ATh, které znamená Esence. Veškerá realita se následně vyrovnává vzájemnými ústupky v řadách, ve kterých tato dvě písmena tvoří počátek a konec. Tím počátkem bylo Nic (Ain); konec tedy musí také být Nic, avšak Nic ve své úplné expanzi. Universum je v řadě trumfů poslední kartou, a je tedy doplňkem Blázna. Blázen je negativno končící manifestací; tato manifestace je Universum, jeho účelem je dokonání (proto na kartě samotné [Universa] je glyf dokončení Velikého Díla v jeho nejvyšším významu – Atu Blázna symbolizuje počátek), příprava k návratu. Dvacet karet, které leží mezi nimi, ukazuje Veliké Dílo a jeho činitele v různých stádiích. Představou Universa v tomto smyslu jest pak panna, poslední písmeno Tetragrammatonu. Důležitým rysem karty Blázna je to, že jejím číslem by měla být 0. Reprezentuje tedy Negativno nad Stromem Života, zdroj všech věcí. Je to kabbalistická Nula. Je to rovnice Universa, počáteční a konečná rovnováha protikladů.“
In: Aleister Crowley: The Book Of Thoth or Liber CCXXXI or Liber Arcanorum ATU TAHUTI quas vidit ASAR in AMENNTI sub figura CCXXXI. Samuel Weiser, Inc. York Beach. Maine, 1983. –M.

5  Tj. Bílá Lebka. Vide Idra Zuta Qadiša, kap. ii. Odlište od lebky Mikroprosopa.

6  Zde použit ve svém pravém významu „dalšího uspořádání číslem“. Kabbala, hlbq, vyloženo Tarotem, je „Mystérium odhalené ve vyváženém stavu prostřednictvím Povelu“.

7  „Skryt za svým Magickým Závojem před Pohledy,
Nejsem vůbec vidět – Jméno není mé Jméno“.

Poznámka: V této souvislosti je nutno uvést několik doplňujících veršů z Knihy Zákona Aleistera Crowleyho vydané již v roce 1904:

I. Nuit
Každý muž a každá žena je hvězda. (3)
Každé číslo je nekonečné; není rozdílu. (4)
Nyní máte vědět, že vyvolený kněz a apoštol nekonečného prostoru je princ-kněz Bestie; a v jeho ženě zvané Šarlatová Žena je mu všechna moc dána... (15)
Pro Boha i Vzývatele Nejsem nic: oni mne nevidí. (21)
Nyní tedy jsem vám známa pod svým jménem Nuit, a pro něho pod tajným jménem, které mu sdělím, až mne posléze pozná. Poněvadž jsem Veškerenstvo, a v něm Nekonečno Hvězd, čiňte také tak. Nesvazujte nic! Nechť není žádného rozdílu mezi vámi a jakoukoliv věcí i ostatními věcmi, protože tudy kráčí bolest. (22)
Poté se kněz zeptal a pravil ke Královně Prostoru, líbaje její rozkošné čelo a slzu jejího oka; která se koupe celým svým tělem ve sladce vonícím parfému potu: Ó Nuit, ty věčná Nebes, nechť je to vždy takto; aby lidé o Tobě nemluvili jako o Jediné, nýbrž jako o Žádné; a vůbec je nenech o sobě mluvit, poněvadž ty jsi věčná! (27)
Žádná, šeptlo světlo, jemná a okouzlující, z hvězd; a dvě. (28)

II. Hadit
Protože Já jsem dokonalý, jsa Nic; a mé číslo je devět u bláznů; ale u spravedlivých jsem Já osm, a jedna v osmičce: Která je živá protože vskutku Já jsem nic. Císařovna a Král nejsou ze mne; protože je další tajemství. (15) –M.

8  Binah, hnyb, je třetí Sefirou Stromu Života, Rozum. –M.

9  In: Julius Nestler: Kabbala. „Deset Sefirot jest množné číslo od Sefira. Je to pravděpodobně příbuzné s řeckým sfaira (sféra), znamená však v hebrejštině také „číslo“; možno též chápat i jako „Logoi“, tj. působící praideje. Tvoří společně svět, jenž pochází bezprostředně z Boha – „Svět první emanace“, nazývaný Azila čili Aziluth. Jsou to metafyzické elementární síly, jež jsou prostředníky mezi absolutním Božstvím a jinými nižšími světy, které z něho emanují, tj. vyzařují. Dle kabbalistického učení o vyzařování se utvořily ještě jiné tři světy, z nichž každý je opět deseti Sefirotami. Názvy těchto tří světů jsou vzaty z biblického verše Izaiášova (43,7). Pod světem prvním, tj. Azila, stojí nejbližší druhý svět Stvoření, Beria nebo Briah, jenž je také světem nebeských sfér jako třetí, svět vybudování – Jecirah nebo Jezira, svět Andělů nebo Duchů, kteří oživují sféry, a jako čtvrtý konečně svět dohotovení – Asijja nebo Ašiah – hmotný svět, svět zjevený. Každý z těchto světů, analogický k světu Sefirot (Azila) se rozpadává v 10 Sefirot, odpovídajícím diferenciacím podsfér. Tyto světy tedy mají podobnou organizaci, jenomže každý následující, hlouběji se nalézající „svět“, je méně duchovní. „Obal“ je nejzevnější, na šťávy nejchudší „Kůže“ ostatních světů. Hmotno, zlo, není tedy něco pro sebe samostatného, nýbrž je to nedostatek Božského Světla, čistého Bytí, je to zeslabená praenergie, nebo zbytek a sedlina, reziduum světů stvořených na zkoušku a shledaných špatnými.“
Tyto zbytky jsou ony „kůže“. Zlo se vždycky zobrazuje jako „obal“ a tvoří také ještě zvláštní svět zla, jenž je obydlen padlými Anděly, čili démony, kteří jsou také označováni názvem „kůže“ nebo „obaly“ – twpylq, Qlifoth, a nejsou ničím jiným než samotnou hmotou a na ní založené vášně. –M.

10  b, v Tarotu Mág Síly = Vůle.

11  Rituál Cesty Dcery Firmamentu.

12  Hargrave Jennings uvádí ve své knize „Rozikruciáni. Jejich učení a mystéria“, A. Amonesta-Verlag, Wien, na str. 48, I. díl, v kapitole „Mýtická pověst o lilii“ toto: „Být moudrým znamená být osvíceným. Lux je Logos, skrze něhož všechny věci učiněny byly; a Logos je Rasit – R.s.t.: r.s.t. = 600; a Lux tvoří Lucis; potom LX, xz = 666. Dále L = 50, w v = 6, v s = 300, y i = 10, v s = 300 = 666. Lilie je Lotos (Leknín), Květ, Lux, nebo Sul, nebo Slunci zasvěcená. „Auriflamme“ (Zlatý plamen) byla nejranější standarta Francie. Později byla zvána jako Oriflamme (Plamen Oru). To byla posvátná zástava Francie, a její barva byla červená, heraldická nebo „rozikruciánská“ červeň, která znamená zlato. Tři „Lotosy“ nebo „Lisses“ byly erbovním emblémem Trimurti (indické trojbožství), tři Osoby trojnásobné plodivé Síly, nebo Slunce, nebo Lux. hlv, sle, „Šilo“, je pravděpodobně lyv, sil = 360, nebo c = 600, l = 30 = 10, w = 6 = 666. To jest Silo, nebo Selo. „Nemám pochyb“, to bylo zvolání v Žalmu zvaném Selah, hlv(s).“ Toto tvrdí učený a ostrovtipný Godfrey Higgins. –M.
Nezbývá, než se podivovat hloubce poznání, jíž tyto zasvěcené poznámky čtenáři odhalují. –Z.

13  Neboť stojí psáno (Genesis 1,27):14

:2ta arb hbqnw rkz wta arb 2yhla 2lcb wmlcb 2dah-ta 2yhla arbyw
„A Elohim stvořili Lidstvo: podle Obrazu Elohim stvořili je: Muže a Ženu stvořili je“. Tak pokud se ADAM podobá Elohim: a sami jsou muž a žena, pak Elohim musí být také muž a žena. Teď k prvnímu z oněch tří mysteriózních veršů v Exodu 14, kde je skryto rozdělené jméno, jak je psáno, „a šel Anděl Elohim před Táborem“, atd. A tento Anděl Elohim (Páně = Boží Posel), 2yhla 1alm je Manifestací jejich přítomnosti. Tedy 1alm má numeraci 91, které je také číslem ynda hwhy, odkud Gematrií „Tetragrammaton náš Pán“ je Andělem Elohim Rozděleného Jména. Proto je Tetragrammaton symbolem přítomnosti Manifestované Přítomnosti Elohim; a pokud Elohim byli Muž a Žena pak musí být také Tetragramem. Je to také číslo 3ma (také 91) podle Aiq Bekaru15 1+4+5=10 – Dokonalost Sefirotu.

14  Poznámka byla opravena: počáteční verš původně odkazoval k Gen 1,2 a hebrejský text nedával smysl. –Z.

15  Metoda výkladu v níž 1 = 10 = 100, 2 = 20 = 200 atd. –M.

16  Tetraktys je skupina čtyř. Je to 10, získaná jako suma při sčítání 1+2+3+4=10. –M.

17  To, co je nahoře, je jako to, co je dole; pročež se říká ve Svaté Kabbale že jediná mezi Slupkami je Nogah18, Sféra Venuše, exaltovaná do Svatosti. (Venuše je Bohyní Lásky.)

18  „Slovo žár (Nogah) se obvykle vztahuje na úsvit, který je světlem dne prozařujícím noc. Jak bylo řečeno výše, den je Mužství, zatímco noc je Ženství, žár úsvitu se proto dostavuje tehdy, když Mužství vniká do Ženství. Z toho důvodu reprezentuje sexuální orgán Ženství, a proto se tedy říká, že ‚je Mu protikladný‘“. In: The Bahir Illumination. Aryeh Kaplan. Samuel Weiser. Inc. York Beach, Maine: 1990. Druhá část: Komentář k Bahiru, str. 138. –M.

19  Jak stojí psáno v Cestě Dítěte Mocných Synů: „A Chaos naříkal hlasitě, neboť jednota Formy a Tvářnosti Věčných povstala... To Obočí a ony Oči tvořené N Nezměrných Nebes: a jejich Odraz tvořený P nezměrných Vod. A tak tedy povstala Jediná Věčná Šestka: a tohle je Číslo Svítajícího Stvoření“.

20  V ní však je Pád, neboť bylo jen šest čísel, proto na místě sedmého se opakovala 5. Odtud 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 5 = 26 hwhy. Ašiah; Tetragrammaton jako Základní Omezení, Žárlivý Bůh. –P.

21  Vysvětlení hledáme v citaci z knihy Vize a Hlas Aleistera Crowleyho zvané Liber CCCCXVIII. Vydal Falcon Press. Phoenix, Arizona. 9. Aethyr – Panenské Universum:
„Přicházíme k paláci, jehož každý kámen je prazvláštní drahokam, a je osázen miliónem lun.“
„A tento palác není nic jiného než tělo ženy, pyšné a smyslné a něžné, a nepředstavitelně krásné. Je jako dítě staré dvanáct let. Má veliká oční víčka, a dlouhé řasy. Oči má zavřené, nebo těsně přivřené. Je nemožné o ní něco říci. Je nahá; celé její tělo je pokryto jemnými zlatými chloupky, jež jsou jako elektrické jiskry, které jsou oštěpy mocných a hrozných Andělů, jejichž náprsní krunýře jsou lupínky kůže její pleti. A vlas její hlavy, který jí spadá k nohám, je samotným světlem Božím. Ze všech sláv spatřených Vizionářem v Aethyrech není ani jedna hodna srovnání s nejmenším nehtem na Ní. Proto se on nesmí zúčastnit bez ceremoniálních příprav Aethyru, poněvadž jen spatřit tento Aethyr zdálky se rovná účasti na všech účasti na všech dřívějších Aethyrech.“
„Vizionář je pohřížen do divu kterým jest Smír.“
„A kruh obzoru nad ní je společenstvím velebných Archandělů se spojenýma rukama, kteří stojí a zpívají:
‚Toto je dcera BABALON Překrásné, kterou porodila Otci Všech. A pro všechny Ji porodila. To je ta, kterou Svatý vyval Olbřímímu Času, a odměna těch, kteří přemohli Prostor. To je ta, která je dosazena na Trůn Porozumění. Svaté, Svaté, Svaté je její Jméno, a mezi lidmi nemá být vyslovováno. Proto Ji nazvali Koré
22, a Malkah, a Betulah, a Persefoné.‘
„A básníci o Ní pěli písně, a proroci vyřkli bezvýznamné věci, a mladí muži snili marné sny: avšak to je ona, ta neposkvr-něná, jméno jejího jména nesmí být vysloveno. Myšlenka nemůže proniknout Slávu, která Ji obestírá, neboť myšlenka je zabita její přítomností. Paměť je pustá, a v nejstarších knihách o Magii není ani slova k jejímu vzývání, ani adorace k jejímu velebení. Vůle se ohne jako třtina v bouřích, které zachvacují hranice jejího království a představivost nemůže zjevit nic než jediný okvětní lístek lilií, na nichž stojí v jezeře krystalů
23, v moři skla. To je ta, která má vlas okrášlený Sedmi hvězdami, sedmerým dechem Božím, který hýbe a zachvívá jeho znamenitostí. A má svůj vlas učesaný sedmi hřebeny, na nichž je na-psáno sedm tajných jmen Božích, který dokonce neznají ani Andělé, ba ani Archandělé, nebo Vojevůdce šiků Páně.“
„Svatý, Svatý, Svatý jsi ty, a požehnáno budiž tvé jméno navěky, jemuž jsou Aeony jen pulsováním tvé krve.“ –M.

22  Viz Rémy de Gourmont: Noc v Lucemburské zahradě. Nákladem Kamily Neumannové vyšlo v Moderní Revue. Praha, 1919. –M.

23  Hargrave Jennings: Rozikruciáni. I. díl, str. 141:
„Kámen Mudrců“ může být považován ve svých mnoha významech za magické zrcadlo nebo průhledný „duchovní krystal“
24, v němž se pro normální poměry odhalují nemožné věci. Synesius říká: „Věz, že Quintesence (pátá Esence) a skryté věci našeho Kamene nejsou nic menšího než naše Nebeská, Slavná, našim Magistériem z jejího Ložiska vyvedená Duše, která samu sebe zplozuje a na svět přivádí“. Výrok pro „Christall“ nebo „Krystal“ (Křišťál) je v řečtině následující – lze ho rozložit na blíženecká poloslova –:

CRUST  | – |  ALLOS
Křišťál je tvrdý, ale průsvitný bezbarvý „Kámen“, složený z jednotlivých plotýnek, který na Oceli dává Oheň, v kyselých rozpouštědlech šumí, v prudkém ohni kalcinuje, který má pravidelný hranatý tvar; podle některých je prý utvořen z rosy (Tau), koagulované salpetrem (kamennou solí). –M.

24  Vnořené poznámky stále téhož komentátora nás natolik oslovily, že přidáváme i jednu vlastní – o krystalech např. Gustav Meyrink: Anděl západního okna. –Z.

25  Pamatujme, že numerace tohoto Jména 2yhla xwr je 300 = v.

26  Vide Sefer Jecirah co se týče rozdělení Svaté Sefiroty na Šestku a Čtverku.

27  H.P. Blavatská píše v Hlasu Ticha o ptáku Kala Hamsovi toto: „První Zákon: Abys poznal JÁ veškerenstva, musíš nejdříve poznat svoje JÁ. Chceš-li poznat toto JÁ, musíš obětovat svoje JÁ (tomu) NE-JÁ, svoje bytí nebytí, a pak teprve můžeš spočinout mezi perutěmi ptáka Velikého. Ano sladký je odpočinek mezi křídly toho, jež se nezrodil a jež neumírá a jenž je AUM28 až na věky věků“. –M.

28  Pták nebo Labuť jménem Kala Hamsa. V díle Nadavindupanišada (Rigvéda), přeloženém Kumbakonanem Teosofické Společnosti se praví: „Slabika A se považuje za pravé křídlo ptáka Hamsy, U je křídlo levé, M je jeho ohonem a ardhamatra (polorozměr) je jeho hlavou.“ –M.

29  Jak stojí psáno: „Tvé mládí bude obnoveno jako Orlovo“. Orel tedy je n. K další úvaze o této 13 nahlédni do Portálového Rituálu s vysvětlivkou k tomuto strašlivému Klíči. Viz podání tohoto rituálu v „Chrámu“.
Podobně je 13 součtem dxa = Jednota, tak také Veliké Jméno Boží, la, skrze Aiq Bekar nebo Temurah.

30  Ruka Boží, vždy Symbol Jeho Moci.

31  Hebrejsky: „brána“. Číselná hodnota je 671 = 61 × 11. Tedy 61 je Ain, Nic nebo Nula: a 11 je číslo Magické Expanse; stejným způsobem pak také ThROA oznamuje totéž dogma, jediné uspokojující filosofické vysvětlení Vesmíru, jeho původ, modus a cíl. Srovnej angl. „throat“: hrdlo, chřtán, jícen, vchod. –M.

32  Pamatujme, že v popisu „Kaducea“ (viz str. 269), Merkurova žezla (–M.), vibruje mezi nimi Vzdušný Symbol. (Rovněž y, F, je Merkuriální znamení, a Thoth je Merkur, ačkoli na vyšší úrovni. Poustevník se svojí Lampou a Holí je Hermes, který doprovází duše mrtvých, v řeckém rituálu 0 = 0. –P.)

33  Jméno 2v, Duch Boží, druhé Jméno-Božství v zákoně, Trigrammaton, nebo Trojité Jméno, kterým dále povstalo Universum.

34  Tělo velké nebeské bohyně Nuit, Panna Universa, Koré, KORH, Malkah, Betulah a Persefoné. –M.

35  Takže la = al, Ne, Negativno. (Kniha Zákona – Liber AL vel Legis je tedy Pozitivno, Ano. Neříká: Ne. –M.).

36  Nejbližší výpočet na čtyři desetinná místa je 3.1416 (3.14156). Přesto je 3.1415 docela obstojný výpočet na opozdilé Hebrejce. –P.
Ve vznešených výpočtech kabbaly nemají tzv. koncové formy písmen žádnou vyšší číselnou hodnotu. Mem je 40, ať je na konci nebo ne. Prastarou hebrejskou metodou se získávala všechna čísla nad 400 a pod 1000, resp. a a t, tak, že se vytvořila příslušnými písmeny. Tedy 500 by se dalo napsat qt, nikoliv 1, a 800 tt, a tak dále. (Kromě toho v několika málo Arkánech se s koncovkami jako takovými počítá. Toto mystérium však přináleží Stupni mnohem vyššímu, než kterého náš milovaný a erudovaný Bratr dosáhl v době, kdy psal tento esej. –P.)

37  Tau 400 + Alef 1 = 5 –M.

38  Jehož klíčovým číslem je 17: přes Tarot – Naděje; jejíž titul je Dcera Firmamentu, obyvatel Vod.

39  První h je pouze „člen určitý“.

40  Neboť 11 je číslem Qlifothu; ale když se objevil Pád a Sefira Malkuth byla odtržena od Stromu záhyby Draka,41 bylo ke Stromu přidáno tjd (Daath), Poznání42, jako 11. Sefira, aby se zachovala nedotknutelnost Desaterosti Sefirotu. Ukazuje, že samotným jedením Ovoce ze Stromu Poznání Dobrého a Zlého by Lidstvo mělo dojít Spásy; neboť Daath je Bezcenný Dar Poznání a Intelektu kterým vchází Spása. Pročež také je 11 klíčovým číslem Velikého Spasitelova Jména (hwvhy = 29 = 11), a také je to v Tarotu Kolo Velikého Zákona, k, Pán Sil Života.

41  K tomu říká Kabbala denudata (str. 495, vyd. 1677. Sulzbach.): „1dygs, quasi clausura (et Leprosus rgswm quasi clausus), sive quis Leprosus sit simpliciter (primo aspectu, ut nulla inclusione opus est) sive mundari queat; quod est mysterium magnum. Lepra enim venit ob linguam malum: quae omnia clara sunt; omnia enim proveniunt e scaturigine serpentin antiqui, qui causa est, ut claudantur portae Rachamim. Ille autem qui intelligit mysteria haec magna, de comestione Adami ab arbore cognitionis tempore praeputii, etiam intelliget, quare vocetur Arbor cognitionis; et quare vocetur Boni et Mali.“ –M.

42  Daath, falešná Koruna, nepravý Kether. –M.

 
Zdroj: http://www..grimoar.cz